BirdLife Suomi

Tornien taiston vuoden 2019 tuloksia
Sivu päivitetty 27-06-2019 07:25:03
    Kunta, tornin nimi, joukkueen nimi, osallistujat, lajimäärä, parhaat lajit

1.) Helsinki, Vanhankaupunginlahti, Hakalanniemi, lintutorni , BirdLife Suomi, Aki Arkiomaa, Heidi Björklund, Karno Mikkola, Pertti Uusivuori, Olli-Pekka Liinalaakso, Teemu Lehtiniemi, Petri Lampila, Petro Pynnönen , 101 lajia , punakaulahanhi, jalohaikara
    2.) Mynämäki, Mietoistenlahti, Vasikkahaka, lintutorni , TLY2, Peter Uppstu, Johan Lindén, Jouko Lundén, Tom Lindroos, Rauli Lumio , 101 lajia , Lyhytnokkahanhi, Karikukko
    3.) Espoo, Laajalahti, Villa Elfvikin torni , Umpisetti, Antti Mikala, Jyri Heino, Kalevi Hiironniemi, Asko Rokala, Ari Veijalainen , 101 lajia , muuttohaukka, haarahaukka
    4.) Virolahti, Vilkkiläntura, Lintulahden lintutorni , Suomen ympäristökeskus, Markku Mikkola-Roos, Raimo Virkkala, Petri Ahlroth, Pekka Rusanen , Petri Shemeika, Eija Putkuri , 99 lajia , jalohaikara, sitruunavästäräkki
    5.) Espoo, Laajalahti, Maarin torni , Tringa 2 / Tringan nuoret 1, Olli Keskikallio, Markus Kanninen, Tuomas Ola, Juho Tirkkonen, Pyry Laurikka, Jaakko Koponen, Risto Nevalinna, Touko Torppa , 98 lajia , Haarahaukka, Muuttohaukka
    6.) Helsinki, Lauttasaari, Myllykallion lintutorni , MCRallus, Jukka Salokangas, Mika Ohtonen, Ville Wallinmaa, Jukka Lahtinen, Yrjö Klinge , 97 lajia , Haarahaukka, Muuttohaukka
    7.) Helsinki, Vanhankaupunginlahti, Purolahti, lintutorni , Tringa 1, Jukka Hintikka, Jaakko Asplund, Johannes Silvonen, Aleksi Mikola, Sami Kiema, Juhani Timonen , 96 lajia , Punakaulahanhi, Jalohaikara
    8.) Kristiinankaupunki, Siipyyn lintutorni , SpLTY ja Skaftung Nature, Kari Korhonen, Veikko Forsberg, Ilkka Iivonen , Sami Jansson, Jukka Koskelainen , Matti Pajunen , Henrik Westerholm, Staffan Blom , 95 lajia , etelänkiisla, kyhmyhaahka
    9.) Hanko, Uddskatan (Halias) , Bunkkeri tärisee, Aki Aintila, Vilppu Välimäki, Aleksi Lehikoinen , 94 lajia , Heinätavi, Etelänkiisla
    10.) Porvoo, Ruskis,pohjoisniityn lintutorni , PSLY, Thomas Hedberg, Jari Lehtinen, Rolf Friberg, Teemu Sirkkala , Markus Keskitalo, Risto Heikkinen , Seppo Sarvanne, Torbjörn West , 93 lajia ,

11.) Helsinki, Vanhankaupunginlahti, Keinumäki, lintutorni , Viikin tornihaukat, Lasse J. laine, Pertti Salolainen, Matti Ketola, Merkku Huhta-Koivisto, Aarno Salminen, Markku Vakiala, , , 93 lajia ,
    12.) Virolahti, Kellovuori, lintutorni , Kellikksen kellokkaat, Seppo Grönlund, Seppo Vuolanto, Jari Venemies , 92 lajia ,
    13.) Helsinki, Vanhankaupunginlahti, Fastholma, lintutorni , Symbioosi ry, Aapo Salmela, Elisa Nygård, Valtteri Lehto , 92 lajia , Fasaani, punakaulahanhi
    14.) Pori, Eteläranta, lt , Hevi-Team, Arno Lipsanen, Juha Manninen, Timo Lehtonen, Tommi Lievonen, Pentti Grönlund , 92 lajia , Jänkäkurppa, Muuttohaukka
    15.) Kokkola, Marinkainen, Harjukari, lintutorni , Kolkko Bra, Kari Koivumäki, Juhani Hannila, Johan Hassel, Kai Pitkäkangas, Tuomo Puutio, Jukka Ylikarjula , 91 lajia , Lapasotka, Lapinkirvinen
    16.) Helsinki, Vanhankaupunginlahti, Hakalanniemi, lintulava , Nuijamiehet rev, Jyrki Jalli, Matias Castren, Jyrki Jalli, Juha Sola, Jukka Reinikainen, Hannu Raatikainen , 91 lajia , Punakaulahanhi, Jalohaikara
    17.) Pyhäjoki, Parhalahden kalasatama , PPLY 5/Surnia, Pauli-Pekka Österberg, Heikki Tuohimaa, Jukka Österberg , 91 lajia , Valkoselkätikka, Pähkinähakki
    18.) Raasepori, Pohja, Pohjanpitäjänlahti, Tukkisataman lintutorni , Pinnapihtarit, Kimmo Virta, Sami Virta, Solja Kvarnström, Jorma Koistinen , 90 lajia ,
    19.) Mynämäki, Kuustonlahti, lintutorni , Luhtakanat, Esko Gustafsson, Tapio Aalto, Jukka Porkka , 89 lajia , Käenpiika, Mustavaris
    20.) Helsinki, Purolahden lintulava , Järvipeipot, Mika Hermas, Jukka Brunell, Ilpo Hall, Tommi Hartikainen, Ilkka Reittilä, Jukka Sirviö, Pekka Reittilä , 89 lajia , Nokkavarpunen, punakaulahanhi

21.) Parikkala, Saari, Tarassiinlahti, lintutorni , Tarassii Tömisee, Juha-Matti Valonen, Ari Parviainen, Mika Teivonen, Arttu Valonen, Perttu Valonen , 89 lajia , Muuttohaukka, Punakaulahanhi
    22.) Pori, Yyteri, Sannannokka, lt , Frosty Jims / PLY 2, Petteri Mäkelä, Matti Mäkelä, Markus Lampinen, Sebastian Andrejeff, Tomas Swahn , 88 lajia , mustapyrstökuiri, jalohaikara
    23.) Parikkala, Siikalahti, lintutorni , Ornio, Janne Aalto, Hanna Aalto, Pirkka Aalto, Matti Lötjönen, Elissa Soikkeli, Miika Soikkeli, Ilpo Kuusisalo , 88 lajia , haarahaukka, mustapyrstökuiri
    24.) Lieto, Järvelän lintutorni , Jäitä hattuun, Kalle Rainio, Hannu Klemola, Samu Numminen, Kari Kaunisto , 88 lajia , Luhtahuitti, pikku-uikku
    25.) Mustasaari, Björköby, Svedjehamn, Näkötorni , Rengastajat plus, Jouni Kannonlahti, Pekka Peura, Tomas Lövdahl, Matti Maskulin, Joel Karvonen, Ariel Ahlblad , 87 lajia , Luhtakana, Sepelrastas
    26.) Paimio, Paimionlahti, Meltolan lintutorni , Wääntäjät, Mikko Suominen, Antti Fager-Pintilä, Janne Suominen, Arto Hirvensalo, Kari Salonen, Tarmo Nurmi , 87 lajia , Luhtakana, Mustavaris
    27.) Kaskinen, Kotilammen näkötorni , Huojuvassa nuokkuvat, Teppo Lehtola, Jussi Kentta, Juha Järvistö , 87 lajia , Käenpiika, Ristisorsa
    28.) Helsinki, Vanhankaupunginlahti, Lammassaari, lintutorni , VKL staijarit, Tomi Rantanen, Pekka Mäkelä, Terje Laukkanen, Otto Tast, Heikki Rytkönen , 86 lajia ,
    29.) Virolahti, Vilkkiläntura, Kolsinpohjan lintutorni , Äimänkäet, Tapani Missonen, Hannu Friman, Kirsi Leiri , 86 lajia , Jalohaikara, Lehtokurppa
    30.) Porvoo, Ruskis, lintutorni , Lilun linnut, Peter von Bagh, Asta Ikonen, Emmalotta Kittilä, Tapani Hattunen, Topias Vesterinen, Hans von Bagh , 85 lajia , Muuttohaukka, Rastaskerttunen

31.) Jämsä, Lokalahti , Lokis, Jirka Lahtinen, Pekka Kyllönen, Leo Lindroos , Rauno Pitkäniemi, Keijo Vesanen , 85 lajia , Jalohaikara, Virtavästäräkki
    32.) Pori, Leveäkari, lt , PLY1, Martti Uusitalo, Matti Salo, Kalle Mattila, Jari Mattila, Janne Nurminen, Leo Salo, Pekka Mattila , 85 lajia , Käenpiika, Muuttohaukka
    33.) Raasepori, Karjaa, Läppträsket, Pelikaanitorni , Pelikaani, Jukka Santala, Risto Willamo, Pertti Virta, Olavi Kiviniemi , 85 lajia ,
    34.) Orivesi, Suomasema, pihatorni , Aves Keisarit, Jukka Könönen, Erkka Hindberg, Pekka Suhonen , 84 lajia , Harmaasorsa, jänkäkurppa
    35.) Pori, Kaarluoto, lt , Kowa yritys, Heikki Mäkelä, Ismo Arola, Markku Heikkilä, Markku Mäkinen, Kari Mäntylä, Jussi Virtanen, Jaan Mälkki , 84 lajia ,
    36.) Helsinki, Vallisaari, Aleksanterin patterin lava , Helsingin kaupunki, Esa Nikunen, Tuomas Lahti, Markku Heinonen, Ville Purma, Pekka Paaer, Pekka Sauri, Kalle Meller , 83 lajia , muuttohaukka, haarahaukka
    37.) Helsinki, Vanhankaupunginlahti, Lammassaari, lava , Tringa 4 / Lintulavatanssijat, Mikko Heikkinen, Inka Plit, Jussi Korpela, Mikko Koho, Promila Roychoudhury , 83 lajia , Heinätavi, punakaulahanhi
    38.) Kouvola, Jaalanlahti, lintutorni , KyLY 2; Jaalas' jalo elämä, Juha Ojala, Jani Salonen, Jukka Kivilompolo , 82 lajia , Törmäpääsky, Sepelrastas
    39.) Turku, Hirvensalo, Friskalanlahti, lintutorni , Friskalan nupopäät, Jarmo Laine, Veli-Pekka Rautiainen, Kimmo Savonen , 82 lajia , Viiksitimali, Nokkavarpunen
    40.) Parainen, Petteby, lintutorni , Regulus, Petri Ahti, Ilkka Laitinen, Erkki Jokinen , 82 lajia , Huuhkaja, Jalohaikara

41.) Lumijoki, Sannanlahti,torni , PPLY 1, Esa Hohtola, Tuomas Herva, Kalle Hiekkanen, Jouni Pursiainen , Tuomas Väyrynen , 81 lajia , Arosuohaukka, Pikkujoutsen
    42.) Kaarina, Piikkiönlahti, lintutorni , Piikkiönlahden Skiigge Böyt, Markus Rantala, Markku Salonen , 81 lajia , Punavarpunen
    43.) Kalajoki, Ämmä, lintutorni , Saapa Nähä, Petri Pelttari, Seppo Pudas, Erkki Lämsä, Vili Pelttari, Marja Maarala , 80 lajia , Harmaasorsa, Muuttohaukka
    44.) Lappeenranta, Ylämaa, Väkevänjärvi, lintutorni (Salajärvi) , JPT in memoriam, Jarkko Rutila, Jari Kiljunen, Markku Paakkinen, Ari Salminen, Matti Vanhapelto , 80 lajia , Pikkukuovi, Mustapyrstökuiri
    45.) Jomala, Kungsö batteri, utsiktstorn , ÅFF 2, Åke Björklund, Tage Fyrqvist, Lili- Ann Sundström , 80 lajia ,
    46.) Järvenpää, Tuusulanjärvi, Kaakkolan lintutorni , Apus 2 / Kahdeksan tähteä, Seppo Niiranen, Arto Aaltonen, Jari Helander, Manu Herna, Oiva Kuisma, Juhani Laine, Mika Lätti, Ilpo Mannerkoski , 80 lajia , Harmaasorsa, Luhtakana
    47.) Vihti, savimäki lava , Lerpakan löysät letkut, Jarmo Koistinen, Reijo Kumpulainen, Joni Kautonen , 80 lajia , Mustakurkku-uikku, lyhytnokkahanhi
    48.) Raisio, Raisionlahti, lintutorni , Karjaniemen kantturat, Sirpa Kallio, Hannu Aunio, Veli-Matti Suominen, Seppo Kallio, Kari Saari, Markku Lundman, Masi Kopsa, Teuvo Imponen , 80 lajia , Mustarastas, Naakka
    49.) Raahe, Pitkäkari, lintutorni , Karikukot, Jaakko Koistinen, Kari Varpenius, Martti Muikkula , 80 lajia ,
    50.) Kristiinankaupunki, Pohjoislahti, lintutorni , Hauenkutu, Olli Rantamäki, Raimo Henttonen, Harry Lillandt, Kristiina Ruostetoja, Petri Ruostetoja , 80 lajia ,

51.) Uusikaupunki, Pyhämaa, Vasikkari , Pyhämaan tietäjät, Olli Tenovuo, Pekka Alho, Raimo Heinonen, Matti Lempiäinen, Tom Lindbom , 79 lajia , Tundrahanhi, Lapasotka
    52.) Säkylä, Köyliö, Vinnari, lt , Lallin Ornitalli, Rauli Holm, Kari Kekki, Ilkka Kvaja, Juha Heino, Eljas Peltomaa , 79 lajia ,
    53.) Porvoo, Lakasalmen lintutorni , Luonto ei ole koskaan ollut meidän, Johnny Erola, Jan Granström, Henri Jokinen , Joachim Lindström , 79 lajia , Harmaasorsa, Punasotka
    54.) Porvoo, Sammalvikenin lintutorni , Naturaadot, Esa Niinivirta, Heikki Korpelainen, Matti Osara, Ilkka Heikkinen, Siiri Niinivirta, Antero Tammisto, Kimmo Tiilikainen, Esko Hyvärinen , 79 lajia , Heinätavi, Käärmekotka
    55.) Hyvinkää, Ridasjärvi, lintutorni , Apus 1/Köyhät Ridarit, Eero Vilpas, Mikko Savelainen, Petri Sola, Jukka Laiho, Mika Ylinen , 79 lajia , Kyhmyjoutsen, Pikkukuovi
    56.) Pori, Yyteri, lietteet, lava , Avosetit, Asko Eriksson, Jouko Ouramo, Pentti Perttula, Markku Saiha , 78 lajia , Mustapyrstökuiri, Lampiviklo
    57.) Vihti, Vanjärvi, Lintutorni , One vanvan, Paavo Koli, Jari Landen, Mika Malin, Kari Sundqvist, Jarmo Neuvonen, Kari Aromäki, Marita Selin , 78 lajia , Luhtahuitti, sepelhanhi
    58.) Oulu, Varjakka, katselulava , Wanhan möljän rapatuikuntutkijat ry, Pietari Kinnunen, Pentti Kinnunen, Tuure Kinnunen, Jukka Nevalainen, Tomi Mutanen, Pauli Kinnunen, Kyösti Kinnunen , 78 lajia , Heinätavi, Pulmunen
    59.) Orivesi, Rönni Kotamäki lintutorni , Pily 1 Valkosiivet , Eila Smolander, Jukka T. Helin, Kirsi Nousiainen, Juha Nousiainen, Olli Sassi, Jussi Lahtinen, Timo Lantta , 78 lajia , Pikkukuovi, Mustaviklo
    60.) Lohja, Nummi, Savijärvi, lintutorni , Hakki1/Savijärvi, Arvi Hägglund, Esa Aaltonen, Hannu Holmström, Leo Wallinmaa, Aki Mettinen , 77 lajia ,

61.) Helsinki, Vanhankaupunginlahti, Kivinokan lintulava , Reino ja Tasi, Kristian Kivimäki, Justus Kivimäki , 77 lajia , Mustaviklo, punakaulahanhi
    62.) Säkylä, Sarvonlahti, lt , Säkylän Sorsat, Erkki Kallio, Jarmo Huhtanen, Ilpo Myllykangas, Heikki Näpärä, Jari Taivainen, Luukas Rautavuori , 77 lajia ,
    63.) Salo, Aneriojärvi, lintutorni , Anerion seipiöt, Olli Kanerva, Jarmo Kallio, Ilkka Lehtonen , 76 lajia , Mustalintu, Mustapääkerttu
    64.) Oulu, Oulunsalo, Papinkari,torni , Mutanttifisun havaintoyksikkö, Antti Pöllänen, Joel Nyberg, Otso Valkeeniemi, Mikko Oranen, Wille-Pekka Lepo , 76 lajia , Pikkutikka, Arosuohaukka
    65.) Padasjoki, Nyystölänlahti, lintutorni , Nyystölän Nuijasoturit, Heikki Aarela, Antti Arjava, Toivo Heikkinen, Aapo Jussila, Tero Paarvio, Mikko Toivonen, Jon Rikberg, Valtteri Ruuti , 76 lajia , Tundrahanhi, Merikotka
    66.) Hailuoto, Kirkkosalmi, lintutorni , Harmaat sorsat, Mika Soppela, Kimmo Soppela, Jukka Soppela, Hugo Ronkainen, Pekka Kantola , 75 lajia , Vuorihemppo, Muuttohaukka
    67.) Pukkila, Kanteleenjärvi, lintutorni , Luonnonsuojeluliitto, Harri Hölttä, Riku Lumiaro, Tapani Veistola, Erkki Nenonen, Esko Joutsamo, Matti Nieminen, Heikki Vasamies, Heikki Vuonokari , 75 lajia , Heinätavi, Merimetso
    68.) Helsinki, Vanhankaupunginlahti, Pornaistenniemi, lintutorni , Helsingin luonnonsuojeluyhdistys, Krista Raveala, Katja Rönkä, Sanna Mäkeläinen , 75 lajia , Viiksitimali, Liejukana
    69.) Kalajoki, Rahja, Puojiniemi , Pikkutiirat, Vesa Heikkilä, Sari Lehtola, Tero Kotajärvi, Sampo Junttila, Hannu Virtanen , 75 lajia , Pikkutylli, Mustapyrstökuiri
    70.) Iitti, Mukulanlahti, lintutorni , Mukulat, Hannu Sorsa, Olli Kivinen, Tero Airio , 75 lajia , Pikkulokki, Törmäpääsky

71.) Karstula, Humppi, Iso-Korppisen lintutorni , Defenders of The Crown, Santtu Ahlman, Hannu Honkonen, Antti Ihantola, Timo Mäkinen, Esko Sorvari , 74 lajia , Kanadanhanhi, Pikkutylli
    72.) Porvoo, Kodderviken, lintutorni , Rariteettikomitea, Olle Räty, Mika Rantanen, Timo Vesala, Xuefei Li, Heikki Järvinen , 74 lajia , Käenpiika, Törmäpääsky
    73.) Vantaa, Pitkäjärvi, lintutorni , Leppälinnut, Riikka Leppänen, Mikko Leppänen, Jaakko Ekman, Jukka Leskelä, Klaus Salo , 74 lajia , Heinätavi, Ruskosuohaukka
    74.) Saarijärvi, Lautajärvi , Saarijärven seudun luonnonystävät, Hannu Tammelin, Hilkka Rämänen, Jarmo Kaski, Onni Vaaherkumpu, Mikko Vaaherkumpu, Jukka Vainio , 74 lajia , Ampuhaukka, Punajalkaviklo
    75.) Laukaa, Vuontee, lintutorni , Vuonteen Peltomiehet, Mauri Räkköläinen, Martti Mikkola, Ossi Nokelainen , 73 lajia , Punajalkaviklo, suopöllö
    76.) Pori, Yyteri, Isosanta I, lt , Pojoboys, Jari Lagerroos, Arto Kaituri , 73 lajia , Mustapyrstökuiri, Muuttohaukka
    77.) Kirkkonummi, Porkkala, Sundsin lintutorni , Solita Birding Society, Lauri Nikkinen, Veli-Pekka Rannila, Pasi Jalonen , 73 lajia , Tundrahanhi, Pikkukuovi
    78.) Pori, Paarnoori, ruovikkolava , Viikitimalit, Marjo Rajala, Erkki Rajala, Jukka Heinonen , 73 lajia , Heinätavi, Muuttohaukka
    79.) Loviisa, Ruotsinpyhtää, Lehtinen , Meri-Karjalan Eräjormat, Mika Asikainen, Juhani Lehto, Anne Rautiainen, Sirkku Juntunen , 73 lajia , Karikukko, Pikkujoutsen
    80.) Turku, Ruissalo, Marjaniemen lintutorni , Käpykaarti Åboriginal, Totti Toiskallio, Markus Tuomi , 72 lajia , Tundrahanhi, Leppälintu

81.) Siikajoki, Tauvon lintuasema , Norppajoukkue, Merja Ylönen, Jukka Piispanen, Esko Strömmer , 72 lajia , Pohjansirkku, Isokäpylintu
    82.) Kokemäki, Kauvatsa, Ahvenus, lt , Limosa, Lindeman Kalle, Pihlava Kimmo, Nurmi Aapo, Kurkela Seppo , 72 lajia ,
    83.) Kemiönsaari, Dragsfjärd, Morgonlandet , Bunker Boys, Seppo Sällylä, Janne Riihimäki, Petteri Sirva, Ville Räihä, Jani Laaksonen , 72 lajia , Jääkuikka, Etelänkiisla
    84.) Nokia, Knuutila lintutorni , Pily 3, Timo Havimo, Jari Hiitelä, Hannu Kosonen, Markku Pulakka , 72 lajia , Piekana, Kangaskiuru
    85.) Espoo, Espoonlahti, Fiskarsinmäki, lintutorni , Pinnarit, Timo Lintula, Hemmo Ristimäki, Sam Salin, Jouko Katainen, Kari Ahokas, Pentti Lindholm , 72 lajia , Pikkukuovi, Törmäpääsky
    86.) Inkoo, Kopparnäs, Långvassfjärden, lintutorni , Korpimetso, Metsomäki Raimo, Palmu Helge, Haverinen Heini , 72 lajia , Tilhi, Viiksitimali
    87.) Tohmajärvi, Värtsilä Uusikylä, Hopeakallion lintutorni , PKLTY 4/Idäntulikärki, Hannu Kivivuori, Tuomo Eronen, Matti Kapanen, Timo Karkiainen, Anniina Kontiokorpi, Kari Varonen , 72 lajia , Tunturikiuru, Mustapyrstökuiri
    88.) Oulu, Haukipudas, Kell`on Lintutorni , Pihapinnarit, Harri Taavetti, Jouni Meski, Marja Kuosa , 72 lajia , Mustavaris, arosuohaukka
    89.) Raasepori, Tammisaari, Stadsfjärden, torni , Raaseporin ympäristötoimisto, Aapo Ahola, Simon Store, Martin Josefsson, Markus Öst, Minttu Peuraniemi , 72 lajia , Törmäpääsky, jalohaikara
    90.) Vöyri, Oravainen, Lintutorni (vanha), Ånäs, Kimojokisuu , Vörå MI, Tomas Klemets, Sven Eklund, Håkan Ekman, Mariann Flinck-Ahlvik, Kurt Henriksson, Stig Kulp, Olav Westlin , 71 lajia , Tikli, Lapinsirkku

91.) Lappeenranta, Haapajärvi, lintutorni , Haapaveikot, Kari Weijo, Pertti Narinen, Lauri Vilkko, Jaakko Nuotio, Pekka Nuotio, Harri Siitonen , 71 lajia , mustakaulauikku, kuningaskalastaja
    92.) Hamina, Lupinlahti, lintutorni , KyLY 1 - TimaliTeam, Antto Mäkinen, Eero Parkko, Eero Hietanen, Teemu Hiukka, Pentti Linko , 71 lajia , Harmaasorsa, Pikkutikka
    93.) Huittinen, Mutilahti, lt , Matala profiili, Jouko Metsälä, Heikki Saarnio, Lauri Lehtinen, Markku Mäki-Kerttula , 71 lajia , Mustavaris, muuttohaukka
    94.) Oulu, Kempeleenlahden lintutorni , PPLY2 - Kiitos Linturyhmään pääsystä, Aleksanteri Pikkarainen, Iikka Kivi, Niina Riihimäki, Osku Saarensilta, Matti Vahtola, Maria Träskilä, Pekka Sirola , 71 lajia , Haarahaukka, Arosuohaukka
    95.) Lempäälä, Ahtialanjärvi, Virta-torni , VLH, Olli Haukkovaara, Ville Työppönen, Tom Eklund, Risto Vilpas, Pekka Lähteenmäki , 71 lajia , Harmaasorsa, Ampuhaukka
    96.) Salo, Halikonlahti, lintutorni , Varekset, Arto Nurmi, Arto Uusitalo, Rita uusitalo, Jaana Melasaari, Eila Örling, Anssi Örling , 71 lajia ,
    97.) Lahti, Kilpiäistenpohja, lintutorni , Petrix petrix, Petri Koivisto, Petri Rantanen, Antti Lehikoinen, Antti Paavola , 70 lajia , Haahka, Luhtakana
    98.) Jyväskylä, Hämeenlahti , Lukemattomat kotkat, Tero Toivanen, Matti Häkkilä, Petri Kuhno, Ari Sylgren, Jyrki Torniainen , 70 lajia , Tilhi, Kivitasku
    99.) Salo, Halikonlahti, Timalitorni , Rannalle jääneet, Jouni Tittonen, Mika Korkki, Marita Kari , 70 lajia , Kaulushaikara, turkinkyyhky
    100.) Kokkola, Rummelö, lintutorni , Rummelön ruo'onpäristäjät, Terho Taarna, Antti Tuominen, Jyrki Portin , 69 lajia , Luhtakana

101.) Tuusniemi, Koivulahti, retkisatama , Great Tit Watchers, Mikko Pärssinen, Eelis Rissanen , Timo Filipoff , Petri Sallinen , 69 lajia , Pohjansirkku
    102.) Kokkola, Vattaja, lintutorni , KPLY 3 / Luolakahlaajat, Toni Uusimäki, Jarno Rasmus, Mika Kumpulainen, Jaakko Paakki, Nea Pitkäkangas , 69 lajia , Pohjantikka, Pohjansirkku
    103.) Outokumpu, Sysmäjärvi, Rannan Juvola , Rannan Juvola, Lassi Vänskä, Kuutti Korhonen, Osmo Heikkala, Iikka Heikkala, Mika Heikkala , 69 lajia ,
    104.) Riihimäki, Sammalistonsuo TK , Sammaliston Staiji, KHLY 2, Kari Vuorinen, Liisa Hynynen, Jari Pasuri, Kalervo Viitanen, Arto Laakso , 69 lajia ,
    105.) Kangasniemi, Leppäselän lintutorni , ORIOLUS 1 Leppäselän kävijät, Heli Kuurne, Tuomas Manninen, Miska Loippo, Teemu Ukkonen, Jaakko Kuurne , 69 lajia , Punasotka, Mustaviklo
    106.) Lappeenranta, Vainikkala, Telkjärvi (yksityinen torni) , Team Vainikkala, Seppo Löfgren, L.Grandt, K.Savolainen , 68 lajia ,
    107.) Hämeenlinna, Kahilisto Honkalanrannan lintutorni , KHLY 1, Honkalanranta, Juhani Kairamo, Reijo Onnela, Miika Heinonen, Jaakko Kanerva , 68 lajia ,
    108.) Orimattila, Lammin lintutorni , Rantakanat, Aki Rantanen, Teemu Rantanen, Tuukka Rantanen, Pasi Rantanen , 68 lajia , Merikotka, Tylli
    109.) Kokemäki, Puurijärvi, Kärjenkallio, lt , Pinnat kireällä, Tommi Merta, Petri Merta, Juha Lehtinen , 68 lajia ,
    110.) Oulu, Haukipudas, Kellon Kiviniemen torni , PPLY 3 / Botnia Marina, Pekka Rahko, Esa Aalto, Mikko Viitanen, Oiva Latvalehto, Jari Wilenius , 68 lajia ,

111.) Kouvola, Lappalanjärvi, lintutorni , Lappalan Kisällit, Timo Pyyhtiä, Mauri Haverinen, Matti Vanhanen, Jukka Laamanen , 67 lajia ,
    112.) Kaarina, Kuusistonlahti, eteläinen lintutorni , Kuusiston kotkat, Jussi Aho, Mika Salmi, Kari Vahtera , 67 lajia ,
    113.) Kaarina, Kuusistonlahti, Kartanon lintutorni , Kartanon herrat, Kim Roering, Hannu Ali-Eskola, Petri J Vainio , 67 lajia , Harmaasorsa, Kaulushaikara
    114.) Lohja, Karjalohja, Kattelus, lintutorni , Hakki 2 / Katteluksen Kattelijat, Jarmo Puumalainen, Ari Nordström, Peter Kavonius, Jan Södersved, Tuomo Rahko , 67 lajia , Piekana
    115.) Pori, Ooviiki, lt , Siipisiskot, Virpi Lampinen, Kirsti Mäkinen, Sirpa Haapatie, Eira Lampinen-Schmidt, Vuokko Lampinen-Laine, Ritva Ruippo, Pekka Nurmela , 67 lajia , Lampiviklo
    116.) Kuopio, Riistavesi, Keskimmäinen , Grand Old Men, Patrick Hublin, Matti Pirskanen, Jaakko Kettunen, Ilkka Markkanen , 66 lajia ,
    117.) Janakkala, Röyhynsuo , Palojoen peijoonit, Jarmo Pihlainen, Pauli Eriksson, Pentti Liinamaa, Tom Lönnqvist, Tapio Vanhatalo , 66 lajia , Merihanhi, Keltavästäräkki
    118.) Äänekoski, Pyhäjärvi , Dream Team, Seppo Mertanen, Jouko Raatikainen, Erkki Kolehmainen , 66 lajia , Punasotka, suopöllö
    119.) Rauma, Unajanlahti, lintutorni , Unajanlahti, Esa Helander, Saarnio Juha, Alamäki Jari , 66 lajia , Heinätavi, Sääksi
    120.) Pori, Teemuluoto, lt , Mobilinnut, Jussi Mäkinen, Jari-Pekka Varjonmaa, Jouko Viitanen , 66 lajia , Uuttukyyhky, Muuttohaukka

121.) Äänekoski, Kalajärvi , Allihuuppa, Teemu Fors, Toni Niskanen, Asko Mäkinen , 66 lajia , Valkoselkätikka, Pohjansirkku
    122.) Siuntio, Tjusträsk, lintutorni , Hakki 3 / Tjusträsketin tapittajat, Lehto Petri, Färm Erkki, Hasunen Petri , 66 lajia , Sitruunavästäräkki
    123.) Kitee, Kesälahti, Totkunniemi, Hovinmäen torni , Keski-Karjalan Luonto, Kimmo Martiskainen, Hans Colliander, Kari Antikainen , 66 lajia ,
    124.) Parikkala, Siikalahti, patotie, lintulava , EKLY 1 , Harri Partanen, Timo Kauppinen, Merja Laari, Rolf Nortensen, Ari Myllys, Anne Poutanen, Veijo Vilska, Petri Kalmari , 65 lajia , Harmaahaikara, Kivitasku
    125.) Kajaani, A. Partasen puutarha , Puutarhan Pedot/KLY 1, Juha Mannermaa, Ari Partanen, Hannu Rönkkö, Teppo Helo, Ari Tervo, Kimmo Kumpulainen , 65 lajia , Pohjansirkku, Arosuohaukka
    126.) Mustasaari, Valassaaret, Lintuaseman staijilava , OA2, Niclas Fritzén, Ari Lähteenpää, Jan Hägg, Leo Saarijärvi, Mats Björklund, Kristian Lindqvist, Tuija Warén , 65 lajia , Ristisorsa, Sepelrastas
    127.) Parikkala, Saari, Pohjanranta, lintutorni , Pohjarannan virtuoosit, Antero Tykkyläinen, Jouko Tykkyläinen, Kauko Tykkyläinen, Pekka Ravio, Onni Hurskainen , 65 lajia ,
    128.) Pälkäne, Kukkolan Vähäjärvi, lintutorni , Haaskalinnut saalistaa, Jari Laurikka, Petri Laurikka, Harri Tattari, Jukka Kumusto, Jouni Raukola , 65 lajia , Piekana, Pyrstötiainen
    129.) Parainen, Mattholmsfladan, lintutorni , Fladaboys, Helge Wikström, Guy Casen, Kurt Taxell , 65 lajia , Suokukko, kultarinta
    130.) Virolahti, Klamila, lintutorni , A-team, Tomi Pulkkinen, Hannu Pulkkinen, Teemu Pulkkinen , 65 lajia ,

131.) Rautjärvi, Simpeleen vesitorni (havainnointi erikoisluvalla) , Simpeleen Betoni, Jouko Poutanen, Pertti Hotta, Sami hinkkanen, Jukka Kuru, Lauri peippo , 64 lajia ,
    132.) Konnevesi, Pyhäjärvi , Tornin heiluttajat, Lauri Hiekkanen, Heikki Hiekkanen, Tauno Hiekkanen , 64 lajia , Heinätavi, Punasotka
    133.) Ylöjärvi, Hirvijärvi , Hirvenstaijjarit, Juha Tuominen, Miika Jämsä, Kimmo Käyhkö, Niklas Paulaniemi, Pekka Peltonen , 64 lajia , Ampuhaukka, Ruokokerttunen
    134.) Pori, Noormarkku, Inhottujärvi, lt , Team Inhottu, Pasi Mäkelä, Juha Mäkelä, Esa Mäkelä, Ari Kolhanen , 64 lajia , Kaakkuri, Harmaapäätikka
    135.) Kirkkonummi, Medvast, Morsfjärden, lintutorni , Tringa 3 / Tringan nuoret 2 = Lämmin asento, Eetu Paljakka, Julius Laitinen , 64 lajia , Mustavaris
    136.) Laukaa, Lapinjärvi , KSLY ry, Jarmo Jokinen, Juho Hartikka , Tuomo Pihlaja , 64 lajia , Harmaasorsa, Heinätavi
    137.) Kempele, Vihiluodon lintutorni , Kempeleen-Oulunsalon luonnonsuojeluyhdistys ry, Juha Siekkinen, Markku Paso, Jussi Niskanen, Kati Kylmäoja, Kaija Koski, Henri Ukonaho , 64 lajia ,
    138.) Parainen, Houtskari, Jungfruskär, lintutorni , TST Palokärkiryhmä, Mikko Ylitalo, Ilkka Hoviseppä, Reijo Nieminen, Juha Kuusto, Antero Tyynmaa , 63 lajia , Nokkavarpunen, Sepelrastas
    139.) Karkkila, Pyhäjärvi, Lintutorni , Pyhäjärven Ponnistus, Marko Teivonen, Jari Enström, Heikki Toljander, Kalle Virta, Kari Virta , 63 lajia , Merimetso, Mustavaris
    140.) Valkeakoski, Tykölänjärvi etelätorni , Emäpitäjän ornitologit, Jorma Ahola, Pirjo Kivistö, Juha Leuhtonen, Erkki Jaanu, Heikki-Pekka Innala , 63 lajia ,

141.) Merikarvia, Kasala, kalasatama, lt , Skarviparvi, Seppo Niemispelto, Juhani Fager, Jukka Heino, Eeva Lehtinen, Eila Kivilahti , 63 lajia ,
    142.) Lahti, Sylvöjärven Lintutorni , Gallinat, Joonas Juujärvi, Anna Kurhinen, Antti Laukkanen, Anne Juujärvi , 63 lajia , Pikkukuovi
    143.) Kaarina, Järvelän lintulava , TLY1, Arto Kalliola, Anne Jaarto, Petri Laine, Jorma Lindfors , 63 lajia , Pikku-uikku, Liejukana
    144.) Tornio, Karunginjärvi, Mustasaari, lintutorni , Tornionjoen Taistelijat, Marjo Niskanen, Tuomas Lankila, Tommi Lankila, Jarmo Kivilompolo , 63 lajia , pohjansirkku, suopöllö
    145.) Petäjävesi, Piesalankylä , Piesalan tiirailijat, Lauri Ijäs, Eino Majaniemi, Asko Ijäs, Mika Lahtinen , 63 lajia ,
    146.) Maalahti, Gålören, lintutorni , Koolöören, Olli Autio, Ari Koski, Pekka Hippi, Nestori Susiluoma , 63 lajia , Heinätavi, lampiviklo
    147.) Rautalampi, Vaajasalmi, Tyyrinvirta torni , Rautalampi, Vaajasalmi, Tyyrinvirran torni, Esko Vesanen, , Risto Kannisto, Hannu Siikavirta, Teuvo Vepsäläinen , 62 lajia ,
    148.) Kitee, Päätyeenlahti, Perukan lintutorni , Himo-Nivunki Kings, Petja Pelli, Pyry Takala, Alpo Parkkonen , 62 lajia , Räystäspääsky, Pohjansirkku
    149.) Salo, Omenojärvi , Omenon Ornit, Arto Laesvuori, Matti Halttunen, Heikki Halttunen , 62 lajia , Punasotka, Muuttohaukka
    150.) Mynämäki, Mietoistenlahden lintulava , Mynämäen-Mietoisten luonnonsuojeluyhdistys, Osmo Kivivuori, Kari Ahtiainen, Vesa Raivo, Raimo Hyvönen , 62 lajia , Lapasotka, Lyhytnokkahanhi

151.) Pori, Noormarkku, Kahaluoto, lt , Ja nää on täällä taas, Outi Jalkanen, Maarit Laakkonen, Eija Soimola, Sanna Vähtäri , 62 lajia ,
    152.) Lemland, Herröskatan, Fågeltornet , ÅFF 4, Johan Ekholm, Per Anton Westerberg, Elisabeth Westerberg , 62 lajia ,
    153.) Tampere, Iidesjärvi, lintutorni , Rankat Ankat, Jarmo Lehtinen, Kaisa Kivinen, Marko Ollila, Tatu Sikkinen , 62 lajia , Heinätavi, Liejukana
    154.) Kurikka, Jalasjärvi, Hirvijärvi, Vanha lintutorni , Rapalahti-trio, Mika Ilari Koskinen, Timo Virtanen, M. Juhani Aho , 61 lajia , Harmaasorsa, Sitruunavästäräkki
    155.) Lahti, Luhdanjoen lintutorni , PHLY, Ilpo Pietilä, Rauno Kosonen, Kari Kokkonen, Seppo Leirilaakso, Seppo Parikka, Jorma Heinonen, Suvi Lyytikäinen, Juhani Sirkiä , 61 lajia , Kaulushaikara, Suokukko
    156.) Vöyri, Oravainen, Lintutorni, Ånäs, Kimojokisuu , Flamingo Team, Allan Stenmark, Leif Öling, Mona Burman, Tommy Södergård, Ingmar Edfelt, Stig Dahlström, Bengt Forslund , 61 lajia , Mustalintu, Pilkkasiipi
    157.) Helsinki, Kartanonhaan lintulava , Länsilintu, Jouni Karppinen, Ari Rosenberg, Heikki Timonen, Hannu Linkola, Pekka Malinen , 61 lajia , Pikkulokki, Tilhi
    158.) Janakkala, Toivan torni , Janakkalan Luonto ja Ympäristö ry, Ari Lehtinen, Matti Aaltonen, Johanna Sahila, Kristiina-Jääskeläinen Hurri, Seija Kuitunen, Elina Vikman, Matti Häppölä, Martti Heikinheimo , 61 lajia ,
    159.) Muurame, Muuramenlampi , Muuramenlammen Tähystäjät, Tarja Karhu, Tapani Jokinen, Kalevi Sulkava , 61 lajia , Pikkukuovi, Pensastasku
    160.) Kouvola, Teutjärvi, Kanasaari, lintutorni , Elimäen Luonnonystävät, Matti A. Sorsa, Jouni Repo, Jouni Sihvonen , 61 lajia , Ruskosuohaukka, Lyhytnokkahanhi

161.) Hämeenlinna, Ormajärven lintulava , FRESHABIT Ormajärvellä, Eeva Einola, Karri Jutila, Jussi Huotari, Suvi Mäkelä, Heini-Marja Hulkko, Jukka Ruuhijärvi, Aki Lahtinen , 61 lajia , Punasotka, Selkälokki
    162.) Hämeenlinna, Pirttikosken lintutorni , Team Gena, Ilkka Hakala, Jaakko Kanerva, Minna-Liisa Vesanen , 60 lajia , Piekana, Niittysuohaukka
    163.) Janakkala, Luulionlahden lintutorni , KHLY 3, Luulionlahden suruttomat, Heikki Tamminen, Jonna Viisainen, Petri Hirva, Hannu Hellstén, Riia Paasimaa, Tiina Leipijärvi , 60 lajia ,
    164.) Polvijärvi, Ruvaslahti, Saviranta , PKLTY 1 / Ruvastorni, Janne Leppänen, Juha Ovaskainen, Arto Sutinen , 60 lajia , Merihanhi, Mustapyrstökuiri
    165.) Vaasa, Sundominlahti, Ryövärinkarin lintutorni , MLY Kertut, Anne Paadar, Hanna Mikkola, Riitta Karlsson, Tuulikki Mylläri, Mari Nordlund , 60 lajia , Lapasorsa, Mustaviklo
    166.) Sastamala, Ekojärvi , Ekolokonomit, Timo Järvenpää, Ari Jokinen, Mari Kukkamäki, Jouko Mustalahti, Raimo Innanmaa, Kimmo Virolainen , 60 lajia , Uuttukyyhky, Pyrstötiainen
    167.) Orimattila, Artjärvi, Säyhtee, lintutorni , Säyhteen pinnantaso 2019, Haapanen, Petri, Silaste, Risto, Juujärvi, Eeli , 60 lajia , Merikotka, Hernekerttu
    168.) Lemi, Nuorajärvi , Nuorajärven Hurjat, Markku Loippo, Timo Karine, Vesa Pitkäniemi , 60 lajia , Merihanhi, Pikkukäpylintu
    169.) Lieksa, Pappilanluhta, lintutorni , Idän käet, Jukka Heikkinen, Pertti Tolvanen, Antti Hämäläinen, Jyri Sarjasto , 60 lajia , Harmaahaikara, Kangaskiuru
    170.) Pori, Toukari, lt , Asialliset otukset, Mika Ikonen, Outi Salventerä , Petri Hakosalo, Kristian Laihinen, Maija Hammais , 60 lajia , Pikkukuovi, Räystäspääsky

171.) Raahe, Aittalahti , Alanmiehet, Seppo Sirviö, Timo Tammiketo, Risto Nevasaari, Mikko Vilminko , 60 lajia , Punasotka, Lehtokurppa
    172.) Kajaani, Kuluntajärvi lintutorni , Kulunnan Kiikaristit, Samuli Lappalainen, Kalle Heikkinen, Risto Leinonen , 60 lajia , Pikkutikka, pohjansirkku
    173.) Ii, Hiastinlahti, lintutorni , Pohjois-Iin kyläyhdistys ry, Pauli Jussila, Jukka Sassi, Ilkka Kärkkäinen, Eino Mikkonen , 60 lajia , Harmaasorsa, Kapustarinta
    174.) Liminka, Temmesjokisuu,torni , Luonto-osuuskunta Aapa, Olli-Pekka Siira, Juha Repo, Arto Niemi , 59 lajia , Mustapyrstökuiri, Muuttohaukka
    175.) Karstula, Ylimen lintutorni , Kivi ja Taskut, Pekka Knuutti, Merja Kantanen , Olli Ihantola, Heikki Karppinen , 59 lajia ,
    176.) Kokkola, Lohtaja, Kalaranta, torni , NO KAHTOSTA, SEPPO KARHULA, TERHI NIEMELÄ, AIMO NIEMI, ESA ISORINNE , 59 lajia , Heinätavi, Mustavaris
    177.) Siilinjärvi, Raasion Lintutorni , Raasio-team, Markku Ukkonen, Juhani Rissanen, Henna Luukkonen, Marko Hartikainen , 59 lajia , Harmaasorsa, Mustapääkerttu
    178.) Urjala, Kortejärvi, lintutorni , LHLH, Reijo Leino, Ulla Leino, Marko Järvenpää, Kimmo Sihvonen, Marko Virkki , 59 lajia , Suokukko, Lyhytnokkahanhi
    179.) Juuka, Kannas Kaajanlampi , Juuan lintuharrastajat, Asko Paananen, Pekka Vainikka, Heimo Murto , 59 lajia , Hemppo, Helmipöllö
    180.) Raahe, Piehingin lintutorni , Luomut, Kauno Siltala, Tapani Karvonen, Jukka Hauru, Jussi Liimatainen, Aki Leppälä , 59 lajia ,

181.) Kangasala, Pohtoilammi, kosteikkotorni , Tyhjätaskut, Joona Koskinen, Inka Voutilainen, Harri Koskinen , 59 lajia , Sääksi
    182.) Kaarina, Vaarniemenkallion näkötorni , Taistelevat Metsot, Tero Ranki, Mikko Suhonen, Turkka Kulmala, Seppo Ranki , 59 lajia , Piekana, Nokkavarpunen
    183.) Varkaus, Ruokojärvi, lintutorni , Varkauden Luonnonystävät ry, Liisa Tolvanen, Timo Immonen, Heikki Pentikäinen, Allan Nyyssönen , 58 lajia , Pikkukuovi
    184.) Jomala, Torpfjärden, Fågeltornet , ÅFF 3, Lars Olof Hellman, Björn Andersson, Henry Hägerstrand , 58 lajia , Sääksi, Pikkulokki
    185.) Kirkkonummi, Saltfjärden, lintutorni , kirkkonummen ympäristöyhdistys, Asko Mäenpää, Nico Niemenmaa, Pekka Pöyhönen, Tapio Havukainen , 58 lajia , Teeri
    186.) Laukaa, Torikkasalmi , Vatian Vilske, Ilpo Liimatainen, Arto Stenroos, Ari Pirkkalainen, Timo Äijänen , 57 lajia ,
    187.) Kajaani, Otanmäen lintuvesiallas Isosirri -lintutorni , KLY2, Jouko Kotimäki, Juha Huttunen, Outi Tuokko , 57 lajia , Punasotka, Mustakurkku-uikku
    188.) Inkoo, Porsö , Karikukot, Taavi Sulander, Tero Laiho, Wilhelm Wadstein , 57 lajia , Lapasotka
    189.) Paltamo, Mieslahti lintutorni , Pikkuluhdan porukka, Raimo Kantola, Tuula Keränen, Pauli Mutanen, Taneli Mutanen , 57 lajia , Merikotka, Arosuohaukka
    190.) Hämeenkyrö, Kirkkojärvi lintutorni , Kurppakomppania, Risto Salonen, Kari Hakala , Hannu Kianen , 57 lajia , Suokukko, Pikkukuovi

191.) Helsinki, Porvarinlahti, lintutorni , Poroporvarit, Eero Hauta-aho, Petteri Hauta-aho, Eetu Hauta-aho, Helena Lehikoinen, Markku Lehikoinen, Katja Naumanen , 57 lajia , Nokkavarpunen
    192.) Valkeakoski, Saarioisjärvi Lapinnokka torni , Akaan Vaarit, Esa Ringbom, Jorma Siponen, Heikki Vainio , 57 lajia ,
    193.) Lappeenranta, Askolan lintutorni , EKLY 2 / Askolan nuoret herrat, Ahti Pulli, Eero Poikonen, Jukka Pulli, Auli Pulli, Pekka Parviainen , 56 lajia ,
    194.) Liperi, Särkijärvi lintutorni , Kotkansiipi, Timo Kumpula, Veikko Kumpula, Hanna Strengell , 56 lajia ,
    195.) Sotkamo, Naapurinvaaran lintutorni , Lunnin Näkijät, Jyrki Makkonen, Matti Rönkkö, Teppo Piira, Unto Meriläinen, Matti Knuutinen, Martti Korpiranta, Jyrki Lukkari, Heikki Piira , 56 lajia ,
    196.) Jämsä, Alhojärvi , Kinkulus Reborn, Juhani Heikka, Hannu Salonen, Martti Jokinen, Jere Jokinen , 56 lajia , Kaulushaikara, Sinisuohaukka
    197.) Ruokolahti, Kuokkalampi, lintutorni , Naatiskelijat, Elmo Miettinen, Ari Keltanen, Lauri Leppänen, Pekka Rautio, Markku Miettinen, Reijo Miettinen , 56 lajia , Kaulushaikara, Nuolihaukka
    198.) Ruovesi, Ruovesi, uimalaitos , Rantakurvinetsijät, Pentti Leppänen, Esko Lahtinen, Jukka Sysikumpu , 56 lajia , Pikkukuovi, Keltavästäräkki
    199.) Mikkeli, Kenkävero lintutorni , Oriolus 3/kenkäveronsaapastelijat, Jouni Laaksonen, Keijo Laasonen, Osmo Ojamies , 56 lajia , Merimetso, Lapinsirkku
    200.) Kemi, Kiikeli , Kemi 150, Tuomo Karplund, Jukka Korhonen, Samuel Chazalmartin, Jarmo Siirilä , 56 lajia ,

201.) Kalajoki, Himanka, Meksinkallio, lintutorni , Koskikara, Esa Borén, Pekka Hanhineva , 55 lajia , Härkälintu, muuttohaukka
    202.) Uusikaupunki, Kauriskallio, lintutorni , Ku näkis 50, Antti Karlin, , 55 lajia , Räyskä, Käenpiika
    203.) Seinäjoki, Nurmo, Hirvijärven allas, Varpulan pato, torni , SSLTY, Tapio Sadeharju, Seppo J. Ojala, Pekka Malmi, Eetu Laurila, Raimo Laurila , 55 lajia , Meriharakka, Räystäspääsky
    204.) Alavus, Töysä, Ponnenjärvi. lintutorni , TÖYSÄN TALSIJAT, PENTTI HAUTALA, HELI HAUTALA, JUKKA-PEKKA HAUTALA, TAPANI PAKKANEN , 55 lajia ,
    205.) Kirkkonummi, Utterböte, Lintutorni , Merihaukat, Mika Aronen, Roger Olander, Janne Eroniemi, Jyrki Torppa , 54 lajia , Lapasotka, Kyhmyhaahka
    206.) Mikkeli, Suomenniemi, Näkötorni , Suulatorni, Juha Rummukainen , Esa-Matti Lampinen, Miika Suojarinne , 54 lajia , Merimetso, Muuttohaukka
    207.) Mäntyharju, Lainjärvi, lintutorni , Ryökkään reipas, Martti Veuro, Tuula Kyllönen, Juho Jolkkonen , 54 lajia , Heinätavi, Ampuhaukka
    208.) Juuka, Vuokonjärven lintutorni , PKLTY3 VuokonjärviJLH, Lehtoranta Hannu, , 54 lajia , Heinätavi, Leppälintu
    209.) Raasepori, Mustio, Päsarträsket, Ruffe -lintulava , KLOP-POTIN klopit, Mikael Ranta, Jukka Alli, Sami Horttana, Seppo Horttana, Kari Lappalainen, Roger Morberg, Pirkko Ranta-aho, Eeva Vuolle , 54 lajia , Nuolihaukka, Räystäspääsky
    210.) Kalajoki, Sautinkarin Lintutorni , Pyryharakat, Sanna Haikara, Elias Ylikotila, Jaakko Ylikotila , 54 lajia ,

211.) Karstula, Pieni-Korppisen lintutorni , Rautasuon Ällitälli, Raimo Salo, Airi Honkonen , Esa Keikka, Teija Nurmivaara, Panu Nurmivaara , 54 lajia ,
    212.) Helsinki, Kivikon lava , Mestarit lavalla MBS, Markku Varhimo, Ilkka Lyytikäinen, Esko Voutilainen , 54 lajia , Pikkukuovi, Jalohaikara
    213.) Keuruu, Riiho, Lehdontie, Vaissin torni , Hyypät, Heikki Koivumäki, Panu Koivumäki, Olli Siltanen, Esko Rotola-Pukkila, Jouko Pihlainen , 53 lajia ,
    214.) Hollola, Lahdenpohja, lintutorni , Lahdenpohjan Sirkut, Päivi Nousiainen, Pirjo Kallio, Mari Vanhanen, Sirkku Niemi , 53 lajia , Räystäspääsky, Keltavästäräkki
    215.) Nurmes, Vinkerlahti , Ylä-Karjalan luonnonystävät, Kalle Ruokolainen, Hannu Iivonen, Susanna Iivonen, Hanna Harju , 53 lajia , Tunturikiuru, Pohjansirkku
    216.) Pihtipudas, Riihilahden torni , Cinclus, Ari Kahilainen, Seppo Vainio, Timo Syrjä, Arhippa Syrjä, Niilo Syrjä , 53 lajia , Uivelo, Merikotka
    217.) Sulkava, Myllylammen lintutorni , Sulkavan Seireenit, Leena Hintsanen, Marja-Liisa Hintsanen, Satu Hintsanen , 53 lajia , Keltavästäräkki, Pyrstötiainen
    218.) Utajärvi, Ahmasjärvi, lintutorni , PPLY4, Veli-Pekka Honkanen, Mauri Leiviskä , Reijo Kylmänen , Kari Honkanen , 53 lajia , Ampuhaukka, Selkälokki
    219.) Oulu, Oulunsalo, Akionlahti,torni , SLL Oulun Retkikerho, Juha Hilska, Pirkko Kaikkonen, Jouko Silvennoinen, Mauno Murtoniemi, Kalle Hellström , 53 lajia , Harmaasorsa, Heinätavi
    220.) Kangasala, Sahalahti, Helmikkalan pihatorni , Helmikkalan Havainnoijat, Marjo Lindberg, Kaarina Mattila , Taru Koskinen, Ismo Oksanen , 53 lajia ,

221.) Raasepori, Grundsjö, Lövdal, torni , Team Lövdal, Roger Grundström, Laura Wuokko, Reima Stigell, Christer Kalenius, Marcus Wikman , 53 lajia ,
    222.) Savitaipale, Lavikanlahden lintutorni , Kehtolurpat, Kimmo Kerkkänen, Katariina Kerkkänen, N.N. , 52 lajia , Törmäpääsky, Lapinsirkku
    223.) Pello, Pellojärvi, Hannunranta, lintutorni , Pellon luontokerho, Jorma V. A. Halonen, Minna Kaan, Tomi Rautio, Markku Sirkka, Ilkka Spets , 52 lajia , Kanahaukka, Ampuhaukka
    224.) Rautalampi, Heintaival , Koipiniemi, Tarja Jetsonen, Olavi Jetsonen, Veijo Pakarinen, Sirpa Roponen, Tanja Huuskonen , 52 lajia , Pikkukuovi, Lapinsirkku
    225.) Alavus, Mulkkujärvi, lintutorni , Osuuskunnan ornit, Iikka Niinimaa, Jukka Koivisto, Juhana Patteri , 52 lajia , Kanadanhanhi, Pohjansirkku
    226.) Ähtäri, Särkänlahti lintutorni , Bird house boys, Leevi Kivinummi, Tapio J. Koskela, Jussi Ryssy, Kimmo Kivinummi, Pentti Häkkilä , 52 lajia ,
    227.) Kangasala, Pohtiolammi lintutorni , Pandion, Olli Lehtimäki, Risto Mattila, Jouko Alhainen, Juhani Koivu , 52 lajia , Valkoselkätikka, Mehiläishaukka
    228.) Keminmaa, Kallinkangas , xenus kalli, jouko kärkkäinen, perttu kujala, hannu huttunen, virpi huttunen, ari vuorinen , 51 lajia ,
    229.) Hämeenlinna, Hattelmalanjärvi , Tiiraajat, Heikki Tiainen, Virve Alanen, Marja Elo, Airi Harjula-Tiainen, Riitta Takkula-Ollila , 51 lajia ,
    230.) Kangasala, Kuhmalahti Yli-Kirjamo , Metsälinnut, Esko Sarkanen, Sauli Sarkanen, Jussi Röyttä , 51 lajia , Sääksi, Metso

231.) Sotkamo, Pohjavaara, Iivonperän lintutorni , Pohjavaaran seutu, Pirjo Mulari, Outi Hyvönen, Salla Lesonen , 51 lajia ,
    232.) Pudasjärvi, Pudasjärvi, lintutorni , PuLu, Antti Jaako, Tapani Toppi, Ilmari Kokko , 51 lajia , Pensastasku, Pohjansirkku
    233.) Vesilahti, Vähäjärvi lintutorni , Kyläpöllöset, Risto Mikkola, Ritva Mikkola, Kirsti Vadèn, Pekka Rindell , 50 lajia , Teeri, Kaulushaikara
    234.) Ulvila, Kullaa, Levajärvi, lt , Airoks, Juhani Airas, Juhani Oksanen, Markku Helle, Timo Helle , 50 lajia ,
    235.) Eura, Hinnerjoki, Vaaljärvi, lt , Hinnerjoen Hiirihaukat, Tuomo Hurme, Toni Ahtola, Ari Ylijoki, Pekka Ylijoki , 50 lajia ,
    236.) Jokioinen, Lintupajun torni , Vaeltavat käet, Milla Aalto, Katariina Riipinen, Tiia Peltola, Minna Tuominen, Riikka Perttunen , 49 lajia , Tundrahanhi, Suokukko
    237.) Pudasjärvi, Aittojärvi, lintutorni , Kuovit, Erkki Sarviaho, Timo Sarviaho, Tuula Sarviaho , 49 lajia , Merikotka, Ampuhaukka
    238.) Siikainen, Katselmankallio, luontotorni , R & R, Pasi Alanko, Kimmo Härkönen, Jan Lundgren, Tuomas Ketonen , 49 lajia ,
    239.) Kuopio, Maaninka, Patalahti, vanha torni , Tuurihaukat, Henri Helle, Mirva Ellonen, Ilkka Ellonen , 49 lajia ,
    240.) Kangasniemi, Pukkiselän lintutorni , Team Milvus, Pekka Halme, Harri Nurhonen, Pekka Lappalainen, Markku Lund , 48 lajia , Sinisuohaukka, Ampuhaukka

241.) Virrat, Vermasjärvi, Mäntylänlahti, lintutorni , Lintuvirrat, Sakari Rautiainen, Leena Rautiainen, Pekka Saastamoinen, Eeva Kota-aho, Hannu Rajamäki , 48 lajia , Nuolihaukka, Keltavästäräkki
    242.) Jämsä, Juokslahti, Vilunen , Pöllöt, Katri Tamminen, Helena Ilomäki-Jokinen, Lasse Oksanen, Pirkko Leppänen , 48 lajia , Pikkulokki, Mustapyrstökuiri
    243.) Kontiolahti, Pitkäranta lintutorni , Kaulushaikaraparvi Pitkärannas napsimas pinnoja!, Matti Kevätväre, Heikki Pesonen, Ilkka Kuronen, Kalervo Leppänen, Arvi Nygren, Syringa K , 47 lajia , Räystäspääsky, Pohjansirkku
    244.) Joroinen, Kuhalahden torni , Tynnyrilinnut, Arto Linnas, Unto Pulli, Pekka Varneslahti, Seppo Utriainen, Eino Repo , 47 lajia ,
    245.) Perho, Heikinjärvenneva, lintutorni , Bongarit, Matti Sissonen, Olli Neulaniemi , 47 lajia , Mustakurkku-uikku, Metso
    246.) Sastamala, Kiikoinen, Kuorsumaanjärvi, lt , Kuorsumaan Kyläkiikarit, Tapio Rautava, Asko Koski, Tomi Koski, Eemeli Myllymaa, Pauli Ojala , 46 lajia , Merikotka, Ruskosuohaukka
    247.) Mänttä-Vilppula, Kolho, Käkijärvi , Vuorenornit, Esko Ylinen, Paavo Jyrinki, Martti Viljakainen, Leena Pekkarinen, Hannu Mutikainen , 46 lajia , Punasotka, Sinisuohaukka
    248.) Espoo, Nupurin lintutorni , Pelkkiä telkkiä, Teemu Willamo, Joonatan Ala-Könni, Saara Seppälä, Jaakko Alakopsa , 46 lajia , Sääksi, Pikkutikka
    249.) Kangasala, Kuhmalahti Hietapakan lintulava , Kuhankeittäjät, Hannu Orell, merja yli-huikku-orell, pekka heino, anne lehtonen , 46 lajia ,
    250.) Kauhajoki, Ylimysjärvi, lintutorni , Sisämaan tietäjät, Jaakko Rintala, Risto Ala-Risku, Sonja Lahdenmaa , 46 lajia ,

251.) Pirkkala, Pappilan lintutorni , Pily 2, Tuija Palonen, Risto Taskinen, Jouni Kaila, xx , 46 lajia ,
    252.) Rauma, Kauklaistenjärvi, lintutorni , RSLH 1, Jaakko Mäki-Jaakkola, Miikka Lappalainen, Timo Aro, Jukka Takala , 46 lajia , Tundrahanhi, Käenpiika
    253.) Kouvola, Mustanlamminvuori , Reporangat, Simo Jokinen, Timo Laine, Okko Lehesvirta, Timo Lehesvirta, Jaakko vesivalo , 46 lajia , Hömötiainen, pohjantikka
    254.) Savonlinna, Punkaharju, Särkilahti, palovartiotorni , Arvottomat, Liisa Laitinen, Timo Tikka, Juha Juuti , 45 lajia ,
    255.) Kuhmo, Rytilampi lintutorni , Suku On Pahin, Maire Hostikka, Leila Liimatta, Martti Ryynänen, Airi Tampio, Mervi Sauer , 45 lajia ,
    256.) Rantasalmi, Vasikkosaari, lintutorni , VOINSALMEN VOIMA, Kianto Elina Tuomikki, Kianto Kimmo, Eronen Risto, Topi Eronen, Pirkkalainen Annukka, Eronen Juha, Kianto Eelis, 12v, Luukkainen Onni, 12v , 45 lajia , Tukkasotka, Kaulushaikara
    257.) Paltamo, Matalansuo , Paltamon Luonto, Vesa Hyyryläinen, Heljä Pylvänäinen, Mika Juvonen , 44 lajia , Sääksi, Arosuohaukka
    258.) Virrat, Vaskivesi, Sieralammi, lintulava , Sieralammen Siipiveikot, Eero Heinonen, Hannele Kaihola, Larissa Heinämäki, Siina Leinikka, Irja Poukka, Ari Järvinen , 44 lajia ,
    259.) Haapavesi, Ainali, lintutorni , Saukot, Juha Heikkilä, Mika Heikkilä, Timo Hannula , 44 lajia ,
    260.) Ilomantsi, Patvinsuo Teretinniemen lintutorni , Suoukot, Veli-Matti Sorvari, Arto Airaksinen, Reijo Järvinen , 44 lajia , Mustapyrstökuiri, Riekko

261.) Heinola, Rajavuori , Heinolan Lintutarhan Ystävät, Olli Vuori, , Tapani Saimovaara, Anne Hinkkanen, Tuomo Peltomaa, Paavo Posti, Pekka Niemelä , 44 lajia ,
    262.) Tuusula, Huikonmäki, pihatorni , Huikon hurjat, Olli Okko, Tauno Pohjolainen, Jouko Vuori, Juhani Sten , 43 lajia ,
    263.) Ylitornio, Portimojärvi, lintutorni , Tipu tornista tem/LLY 1, Ismo Kreivi, Veikko Isomursu, Topi Kreivi, Minna Luolamo, Jarmo Saarela, Olli Sälevä , 43 lajia ,
    264.) Liminka, Hirvineva,torni , Lakeuden luonto ry, Teppo Mutanen, Mauri Kallio, Riitta Kärki , 43 lajia , Kanahaukka, Keltavästäräkki
    265.) Hartola, Haran lintutorni , Haran Haukat, Leena Olkkonen, Juha Vigman, Risto Raittila, Sakari Lisko, Raija Raittila, Reijo Ikonen , 42 lajia ,
    266.) Maalahti, Åminne, jokisuun lintutorni , PIC-laget, Petter Eklund, Ismo Vierola, Camilla Hamberg , 42 lajia , Ruskosuohaukka
    267.) Viitasaari, Saarikylä, Saarisuo , Saarisuon sankarit, Hannu Ryynänen, Markku Julkunen, Pertti Olli, Hannu Tuovinen, Mervi Närhi , 41 lajia , Kulorastas
    268.) Kärsämäki, Nurmesjärvi, lintutorni , Pohjois-Suomenselän luonnonsuojeluyhdistys, Anni Mätinki, Leena Partanen, Sinikka Ursin, Pentti Pesonen, Raija Pesonen , 40 lajia ,
    269.) Hollola, Kutajärvi, lintutorni , Kenttäjyrä ja skönärit, Jiri Lilja, Jooel Rinne, Kasper Uusi-Viitala , 40 lajia , Sinisuohaukka, Luhtahuitti
    270.) Parainen, Stenskär, maisematorni , Merisiivekkäät, Joona Karlsson, Malin Alakahri, Teijo Alakahri , 40 lajia , Merikotka, Kivitasku

271.) Maalahti, Nojärvträsket, lintutorni , Ostrobothnia Australis, Smeds-Weijola Ditte, Bergström Hilding, Lindqvist Alfons , 40 lajia , Käenpiika, Isolepinkäinen
    272.) Laihia, Levaneva,lintutorni , Suokukot, Marko Vainionpää, Markku Pajanen, Arto Knuutti, Pentti Kananoja , 40 lajia , Merikotka, Pikkukuovi
    273.) Kuusamo, keskusta, Nilojoki , Karjalan Kertut, Pauliina Glad-Moilanen, Soile Suorajärvi, Heli Junno, Salme Hamunen, Pirkko Silvasti, Jukka Makkonen , 39 lajia ,
    274.) Iitti, Erottaja, lintutorni , Haukkasalon vastaraakit, Kari Osanen, Juha Nousiainen, Elina Riikonen, Elisa Räihä, Jarkko Räihä , 39 lajia , Punasotka
    275.) Pirkkala, Sikojoen lintutorni , Pyy, Pirkko Huovila, Jurgen Kellerhoff, Terttu Kellerhoff, Veikko Hahmo, Maarit Hoikkala , 39 lajia ,
    276.) Tornio, Koivuluoto, Alkunkarinlahti, eteläinen lintutorni , Alkunkari, Hannu Sankila, Seppo Rintala, Tuula Aho , 39 lajia , Uivelo, Sääksi
    277.) Taivalkoski, Iiviö , Pölkky Strong Wood Team, Tarmo Latvajärvi, Unto Laitala, Tapani Luokkanen, Keijo Haapalainen , 39 lajia ,
    278.) Kristiinankaupunki, Hamnfjärden, lintutorni , salskrake gänget, Sonja Grönholm, Marina Viklund, Gunvor Norrgrann, Börje Norrgrann , 39 lajia , Tylli, Circus sp.
    279.) Oulu, Piispanletto, lintutorni , Simulaattorit, Kristiina Simula, Ulf Ollikainen , Kalevi Simula, Kirsti Simula , 39 lajia , Ristisorsa