Yhdessä lintujen puolesta

Linnuille koitti talvi

Pakkanen sai pauloihinsa koko maan, ja linnuille koitti talvi eteläisintä Suomea myöten. Talventuloa uhmanneet muuttolinnut katosivat, mutta marjalinnuilla on vielä runsaasti syötävää. Satapäisten tilhiparvien edellä liikkuu tuhansia räkättirastaita. Rastasparvista voi löytyä myös harvinaisempia rastaita. Lue lisää »

Yhdessä lintujen puolesta

BirdLife Suomi ry on lintujen suojelu- ja harrastusjärjestö, joka edistää luonnon monimuotoisuuden säilymistä. BirdLife Suomi on osa BirdLife International -järjestöä, joka on maailman suurin ympäristöjärjestöjen verkosto. BirdLife Suomi ry on maamme 30 lintuyhdistyksen sekä 22 000 jäsenen ja tukijan keskusjärjestö.

2.12.2021

Lintulive: talviruokinta

Lintulivessä voit seurata eteläsuomalaisella ruokintapaikalla käyviä lintuja ja nisäkkäitä. Tavallisimmat ruokavieraat ovat tali- ja sinitiainen sekä keltasirkku, mutta paikalla poikkeaa monia muitakin lintuja. Nisäkkäistä voit nähdä oravan, rusakon, valkohäntäkauriin tai jopa saukon.

4.12.2015

Lintujen talviruokinta

Lintujen ruokinta on paitsi hauska harrastus, myös lintujen kannalta tärkeää. Talvella kylmyys, lyhyt valoisa aika, lumi ja jää vaikeuttavat ravinnon löytämistä. Lintuja voi auttaa ruokkimalla niitä talvella. Samalla lintuja pääsee tarkkailemaan helposti ja pihalle saa mukavaa vipinää.

mediatiedotteet
22.11.2021

BirdLife: lintujen hämärämetsästys kiellettävä

BirdLifen vuosikokoukseen eilen kokoontuneet Suomen lintuyhdistysten edustajat ovat huolissaan vesilintujen hämärässä metsästämisestä. Hämärässä lintulajeja ei pysty varmuudella tunnistamaan ja myös muut toiminnan haitat lisääntyvät. Edustajien mukaan hämärässä metsästäminen pitäisi kieltää lailla.

TIIRA - viimeaikaisia havaintoja.

Tiira on kaikille avoin lintutietopalvelu. Tiirassa voi pitää omaa lintuhavaintopäiväkirjaa ja selata lintuhavaintoja. Havainnot ovat tärkeitä lintuyhdistysten suojelu- ja tutkimustyölle.

BirdLife Suomi ry