Yhdessä lintujen puolesta

Suojelu ja tutkimus

BirdLifen tehtävänä on lintujen ja luonnon monimuotoisuuden suojelu. Suojelutyön rinnalla BirdLife tekee tutkimusta ja seurantaa, jotta tietomme lintujen, lintupaikkojen ja lintujen elinympäristöjen tilasta on mahdollisimman korkealaatuista ja ajantasaista.

[news]
15.2.2019

Lintulaskentatapaaminen Lammilla 9.–10.2.2019

Viides lintulaskijoiden tapaaminen järjestettiin Lammin biologisessa asemalla 9.-10.2.2019. Tapaamiseen osallistui 30 henkilöä yhteensä 16 alueellisesta lintuyhdistyksestä. Tapaamisessa kuultiin jälleen mielenkiintoisia esityksiä lintulaskennoista eri puolilla valtakuntaa ja eri elinympäristöissä, ja opastettiin laskentojen suorittamiseen. Tapaamisessa keskusteltiin vilkkaasti erityisesti linnustonseurannan alueellisesta kehittämisestä.

suojelu-ja-tutkimus
6.2.2019

Naakan rauhoitusajan kuuluu alkaa maaliskuun alusta

Naakan rauhoitusajan pitäisi alkaa maaliskuun alussa. Maa- ja metsätalousministeriö ehdottaa rauhoitusaikaa alkavaksi toukokuun alussa. Ehdotus on huomattavassa ristiriidassa naakan kevätmuuttoa ja lisääntymiskautta koskevien luonnontieteellisten tosiasioiden ja lintudirektiivin kanssa.

suojelu-ja-tutkimus
9.10.2018

Pysäytetään yhdessä vesistöjemme tuho

Luonto ja ihminen tarvitsevat vettä selviytyäkseen. Ilman hyvinvoivia jokia, järviä ja kosteikkoja meillä ei ole vettä eikä vesieliöstöä, kuten vesilintuja. EU:n vesilainsäädäntöä halutaan heikentää, ja päätöksellä on vaikutuksia myös Suomeen. Tule mukaan estämään vesistöjemme tuho!

BirdLife Suomi ry
Annankatu 29 A 16
00100 Helsinki

puh. 010 406 6200 (ark. klo 10–15)
toimisto@birdlife.fi

Osoitteenmuutos

Henkilöstön yhteystiedot

Yhdistyspalvelut

BirdLife Suomi ry on lintujen suojelu- ja harrastusjärjestö, joka edistää luonnon monimuotoisuuden säilymistä. BirdLife Suomi on osa BirdLife International -järjestöä, joka on maailman suurin ympäristöjärjestöjen verkosto.

cropped-birdlife_logo_square.png