Yhdessä lintujen puolesta

Lintulive

Lintulivessä voit seurata eteläsuomalaisella ruokintapaikalla käyviä lintuja ja nisäkkäitä. Tavallisimmat ruokavieraat ovat tali- ja sinitiainen sekä keltasirkku, mutta paikalla poikkeaa monia muitakin lintuja. Nisäkkäistä voit nähdä oravan, rusakon tai valkohäntäkauriin. Lue lisää »

Yhdessä lintujen puolesta

BirdLife Suomi ry on lintujen suojelu- ja harrastusjärjestö, joka edistää luonnon monimuotoisuuden säilymistä. BirdLife Suomi on osa BirdLife International -järjestöä, joka on maailman suurin ympäristöjärjestöjen verkosto. BirdLife Suomi ry on maamme 30 lintuyhdistyksen sekä 22 000 jäsenen ja tukijan keskusjärjestö.

havainnot
22.1.2021

Talvi tuli sittenkin

Talvi koitti myös eteläisimpään Suomeen ja saattoi tuhannet joutsenet myöhäiselle syysmuuttomatkalle. Monia harvalukuisia talvilajeja on silti nähty vielä parin viime viikon aikana. Esimerkiksi harmaahaikaroita ja peukaloisia lienee tänä talvena enemmän kuin koskaan aiemmin.

tapahtumat
29.10.2015

Pihabongaus

Pihabongaus järjestetään tammikuun viimeisenä viikonloppuna. Kaikille luonnosta kiinnostuneille tarkoitetussa Suomen suurimmassa luontotapahtumassa tarkkaillaan tunnin ajan lintuja omalla pihalla tai muulla paikalla. Samalla kerätään arvokasta tietoa maamme talvisesta linnustosta.

11.1.2017

Tunnista 100 lintulajia

BirdLife Suomi haastaa kaikki linnuista kiinnostuneet tunnistamaan 100 lintulajia. Haasteen ideana on oppia lisää Suomen luonnosta, kartuttaa lintulajien tunnistustaitoa ja siinä sivussa havaita 100 lintulajia kalenterivuoden aikana. Tartu haasteeseen ja rekisteröidy mukaan.

TIIRA - viimeaikaisia havaintoja.

Tiira on kaikille avoin lintutietopalvelu. Tiirassa voi pitää omaa lintuhavaintopäiväkirjaa ja selata lintuhavaintoja. Havainnot ovat tärkeitä lintuyhdistysten suojelu- ja tutkimustyölle.

BirdLife Suomi ry