Yhdessä lintujen puolesta

Pihabongaus

Seuraava Pihabongaus järjestetään 26.–27.1. Kaikille luonnosta kiinnostuneille tarkoitetussa Suomen suurimmassa luontotapahtumassa tarkkaillaan tunnin ajan lintuja omalla pihalla tai muulla paikalla. Samalla kerätään arvokasta tietoa maamme talvisesta linnustosta. Koulut voivayt osallistua Pihabongaukseen 21.–25.1. Lue lisää »

Yhdessä lintujen puolesta

BirdLife Suomi ry on lintujen suojelu- ja harrastusjärjestö, joka edistää luonnon monimuotoisuuden säilymistä. BirdLife Suomi on osa BirdLife International -järjestöä, joka on maailman suurin ympäristöjärjestöjen verkosto. BirdLife Suomi ry on maamme 30 lintuyhdistyksen ja näiden yli 13 000 jäsenen keskusjärjestö.

havainnot
18.1.2019

Vilskettä ruokintapaikoilla

Talvi on saanut otteen koko maasta, ja linnut ovat keskittyneet ruokintapaikoille. Muita hyviä lintupaikkoja voivat olla rikkaruohostot ja sulapaikat. Tammikuun erikoisin havainto on Kemistä löytynyt pohjansirkku. Sen kuuluisi olla tähän aikaan Kaakkois-Aasiassa. Erikoinen on myös Jurmossa talvehtiva karikukko.

11.1.2017

Tunnista 100 lintulajia

BirdLife Suomi haastaa kaikki linnuista kiinnostuneet tunnistamaan 100 lintulajia. Haasteen ideana on oppia lisää Suomen luonnosta, kartuttaa lintulajien tunnistustaitoa ja siinä sivussa havaita 100 lintulajia vuoden 2019 aikana – joko avoimessa sarjassa tai "ekosarjassa”. Tartu haasteeseen ja rekisteröidy mukaan.

7.2.2017

Opi tuntemaan

Tällä sivulla esittelemme 100 suomalaista lintulajia, viikkoa kohden kaksi lajia, joita voi havaita juuri kyseiseen aikaan vuodesta. Kokeilepa, opitko tuntemaan ja onnistutko havaitsemaan 100 lintulajia tämän vuoden aikana.

TIIRA - viimeaikaisia havaintoja.

Tiira on kaikille avoin lintutietopalvelu. Tiirassa voi pitää omaa lintuhavaintopäiväkirjaa ja selata lintuhavaintoja. Havainnot ovat tärkeitä lintuyhdistysten suojelu- ja tutkimustyölle.

BirdLife Suomi ry