Yhdessä lintujen puolesta

Kevätmuutto myöhässä

Kolea sää on edelleen hidastanut lintujen kevätmuuttoa. Erityisesti hyönteissyöjät ovat myöhässä. Kahlaajista pääosassa ovat nyt suokukot ja arktisista vesilinnuista mustalinnut. Ensi viikolla sää lämpenee, ja luvassa on niin runsaasti lisää hyönteissyöjiä kuin harvinaisuuksiakin. Lue lisää »

Yhdessä lintujen puolesta

BirdLife Suomi ry on lintujen suojelu- ja harrastusjärjestö, joka edistää luonnon monimuotoisuuden säilymistä. BirdLife Suomi on osa BirdLife International -järjestöä, joka on maailman suurin ympäristöjärjestöjen verkosto. BirdLife Suomi ry on maamme 30 lintuyhdistyksen sekä 22 000 jäsenen ja tukijan keskusjärjestö.

mediatiedotteet
3.5.2021

Vietä hauska lintupäivä pihalla

BirdLife Suomi järjestää sunnuntaina 16.5. kaikille lintuharrastajille ja linnuista kiinnostuneille hauskan kevättapahtuman. Bongaa päivä pihalla -nimisessä tapahtumassa havainnoidaan lintuja kotipihassa tai mökillä ja sen välittömässä läheisyydessä. Tapahtuman tarkoituksena on nauttia lähiluonnosta ja viettää mukava lintupäivä koronaturvallisesti kotipiirissä.

suojelu-ja-tutkimus
18.12.2020

Pikkutikka – vuoden lintu 2021

BirdLifen vuoden lintu 2021 on pikkutikka. Voit osallistua ilmoittamalla pikkutikkahavaintosi! Vuoden lintu -hankkeessa selvitetään pikkutikan nykyinen levinneisyys, sen pesimäkannan suuruus, ja edistetään pikkutikan elinympäristöjen säilyttämistä.

suojelu-ja-tutkimus
25.9.2020

Lintulive

Lintulivessä seurataan nyt Espoon Laajalahdella lepäileviä ja ruokailevia lintuja. Livessä voi nähdä muun muassa vesilintuja, kahlaajia, lokkeja ja tiiroja sekä harmaahaikaroita.

TIIRA - viimeaikaisia havaintoja.

Tiira on kaikille avoin lintutietopalvelu. Tiirassa voi pitää omaa lintuhavaintopäiväkirjaa ja selata lintuhavaintoja. Havainnot ovat tärkeitä lintuyhdistysten suojelu- ja tutkimustyölle.

BirdLife Suomi ry