Yhdessä lintujen puolesta

Keskikesän hiljaiseloa

Osa linnuista ruokkii vielä poikasiaan, suuri osa poikueista on lähtenyt maailmalle ja kiireisimmät ovat jo ehtineet pois Suomesta. Lähiviikkoina joukkoon liittyy yhä enemmän muuttoon valmistautuvia hyönteissyöjälintuja. Lue lisää »

Yhdessä lintujen puolesta

BirdLife Suomi ry on lintujen suojelu- ja harrastusjärjestö, joka edistää luonnon monimuotoisuuden säilymistä. BirdLife Suomi on osa BirdLife International -järjestöä, joka on maailman suurin ympäristöjärjestöjen verkosto. BirdLife Suomi ry on maamme 30 lintuyhdistyksen ja näiden yli 13 000 jäsenen keskusjärjestö.

mediatiedotteet
17.7.2019

Merihanhikantaa uhkaa jyrkkä väheneminen – metsästysrajoituksia tarvitaan

Merihanhien määrä on tuoreiden havaintojen mukaan romahtanut niiden tärkeimmillä sulkimisalueilla Pohjois-Pohjanmaalla. Vähenemisen taustalla voi olla viime elokuussa aikaistettu merihanhen metsästys pelloilta. Pohjois-Pohjanmaan lintutieteellinen yhdistys ja BirdLife Suomi edellyttävät merihanhen metsästyksen pikaista rajoittamista.

10.5.2017

Kun löydät linnunpoikasen

Löysin linnunpoikasen - mitä teen? Useimmiten parasta on olla tekemättä mitään. Emo palaa poikasen luo, kun ihminen on poistunut paikalta. Joskus poikanen voi kuitenkin tarvita hieman apua.

havainnot
18.6.2019

Heinäkurpilla ennätyskesä

Tänä vuonna Suomessa on havaittu ennätysmäärä soitimella olevia heinäkurppia. Määrä on yli kaksinkertainen edelliseen ennätysvuoteen nähden. Soidinkausi jatkuu edelleen, joten kannattaa suunnata yöretkelle sopiville alueille.

TIIRA - viimeaikaisia havaintoja.

Tiira on kaikille avoin lintutietopalvelu. Tiirassa voi pitää omaa lintuhavaintopäiväkirjaa ja selata lintuhavaintoja. Havainnot ovat tärkeitä lintuyhdistysten suojelu- ja tutkimustyölle.

BirdLife Suomi ry